Jde o didaktickou pomůcku, která se používá kolektivně a při hře ve třídě se jí může najednou zúčastnit až 25 dětí. Je složena ze dvou úrovní. Obsah: ...
Jde o didaktickou pomůcku, která se používá kolektivně a při hře ve třídě se jí může najednou zúčastnit až 25 dětí. Je složena ze dvou úrovní. Obsah: 1 budka a 4 fi gurky zvířátek, 25 hracích karet potištěných po obou stranách, 150 kulatých hracích žetonů, 1 pedagogický návod a návod na realizaci činností. Cílem je rozvoj prostorové orientace a vnímání postranních poloh prostřednictvím prostorových pojmů: nahoru - dolů, dovnitř - ven, před - za a vlevo - vpravo.
Skládá se ze dvou her, které jsou založeny na realitě obrázků na fotografi ích představujících tytéž pojmy, ale ve dvou rozdílných úrovních: Opačný stav a Prostorová orientace. Při každé z těchto her má dítě hrací kartu se 6 fotografiemi, na které jsou dvě zvířátka v různých polohách vůči budce, která je porovnávacím středem. Zároveň má učitelka stejnou budku a příslušná zvířátka a umísťuje je do různých poloh a okolo budky tak, aby to děti viděly. Postupně, při jednotlivých polohách, děti pozorují své karty, jestli se tam nachází tato poloha, a jestliže to tak je, položí na ni kulatý žeton a postupují tak do té doby, až jeden žák zaplní na svoji kartě všechny polohy na ní znázorněné. Při hře Opačný stav (modrý okraj) jde o významově opačné pojmy: nahoru - dolů, vpředu - vzadu, atd., přičemž se používají čtyři rozdílná zvířátka. Na každé fotografi i jsou znázorněny dvě z těchto zvířátek, vždy vzájemně v opačné poloze. Při hře Prostorová orientace (červený okraj) se pojmy kombinují všemi možnými způsoby a na každé fotografi i je vždy jeden pes a jedna kočka v různých polohách.
Věk: | 4+ |